Search

Search YK Vehicle Technology

Thursday, 2 December 2021

බුගාටි මෝටර් රථ තොරතුරු ( Part 2 )

 


බුගාටි ඔටෝමොබිලි එස්පීඒ (1987-1995)

බුගාටි ඔටෝමොබිලි එස්පීඒ
පූර්ව වර්ගයපුද්ගලික
ඉරණමඩුවර් රේසිං ජීඑම්බීඑච් ඉතිරි වාහන එකලස් කිරීම *වෝක්ස්වැගන් (1998) ට විකුණන ලදි
පූර්වගාමියාබුගාටි
අනුප්‍රාප්තිකයාබුගාටි ඔටෝමොබයිල්ස් එස් ඒ එස්
ස්ථාපිතය1987
ප්‍රාරම්භකරොමානෝ ආටියෝලි
අභාවයට ගිය1995
මූලස්ථානයකැම්පොගාලියානෝප්‍රංශය
ප්‍රධාන පුද්ගලයන්
  • රොමානෝ ආටියෝලි
කර්මාන්තයවාහන නිෂ්පාදන කර්මාන්තය
නිෂ්පාදිතයන්වාහන

ඉතාලි ව්‍යවසායක සහ කාර් අලෙවි නියෝජිත රොමානෝ ආටියෝලි 1987 දී මෙම වෙළඳ නාමයේ අයිතිය මිලදී ගත් අතර, නව සමාගම "බුගාටි ඔටෝමොබිලි එස්පීඒ" ලෙස නම් කරන ලද අතර මූලස්ථානය සහ කර්මාන්ත ශාලාව ප්‍රංශයේ සිට උතුරු ඉතාලියේ මොඩෙනා අසල පිහිටි කැම්පොගාලියානෝ වෙත ගෙන යන ලදී. ලැම්බෝගිනි සහ ෆෙරාරි වැනි ඉතාලි කාර් මෝස්තර වලින් ආනුභාව ලත් නව ක්‍රීඩා මෝටර් රථයක් නිර්මාණය කිරීමට නව සමාගම කටයුතු කළේය. එම නව මෝටර් රථය නම් කර තිබුනේ "ඊබී 110" යනුවෙනි.

බුගාටි ඔටෝමොබිලි එස්පීඒ මූලස්ථානය, කැම්පොගාලියානෝ

ටිබ්නොස්ටයිල් සමාගම විසින් ටිසියානෝ බෙනෙඩෙටි, අචිල් බෙවිනි සහ ඔලිවියෙරෝ පේද්‍රාසි විසින් මෙහෙයවනු ලැබූ එන්ජිම සහ චැසිය 1987 දී ඊබී 110 සංවර්ධනය කිරීම ආරම්භ කිරීම සඳහා යොදා ගන්නා ලදී. මෙම තිදෙනා ලැම්බෝගිනි මියුරා චැසි සහ එන්ජින් වර්‍ධනය සඳහා කටයුතු කර ඇති අතර පසුව රොමැනෝ ආටියෝලි සමඟ මුල් සාකච්ඡාවලට සම්බන්ධ වූ ෆෙරුසියෝ ලැම්බෝගිනි සහ පාවුලෝ ස්ටැන්සානි දැන සිටි තමන්ගේම සමාගමක් ආරම්භ කළහ.

ඊබී 110 ප්‍රථම ප්‍රොටොටයිප් කාරය

මියුරා, එස්පාඩා සහ කවුන්ටච් සමඟ ඔහුගේ වෘත්තීය පළපුරුද්දට ස්තූතිවන්ත වන්නට ස්ටැන්සානි සමාගමේ කාර්මික අධ්‍යක්ෂවරයා ලෙස තෝරා ගන්නා ලදී. ශරීර වැඩ සඳහා හැඩ ගැන්වීම යෝජනා කිරීම සඳහා නිර්මාණකරුවන් කිහිප දෙනෙකුට චැසි ඇඳීම් වල පිටපත් ලැබුණි: පාවුලෝ මාටින්, ජියෝජෙටෝ ජියුජියාරෝ, නුචියෝ බර්ටෝන් සහ මාර්සෙලෝ ගාන්ධිනි. මාක් ඩෙෂාම්ප්ස් විසින් සකස් කරන ලද මෝස්තරයක් බර්ටෝන් යෝජනා කළේය (1999 දී ඔහු B.Engineering Edonis ලෙස හැඩගස්වනු ඇත) නමුත් ව්‍යාපෘතිය කෙරෙහි ඇති උනන්දුව නැති වී ගියේය. එම සැලසුමම නැවතත් බර්ටෝන් නෙළුම් චිත්තවේගය ලෙස ඉදිරිපත් කෙරේ. ජියුජියාරෝගේ ID90 මූලාකෘතිය කලකට පසු 1990 ටුරින් කාර් ප්‍රදර්ශනයේදී ඉදිරිපත් කරන ලදී. ගාන්ධිනී ස්ටැන්සානි හොඳින් දැන හඳුනා ගැනීමෙන් සහ ටෙක්නොස්ටයිල් ආයතනය විසින් නිර්මාණය කරන ලද එන්ජිමකින් බල ගැන්වුණු සිසෙටා වී 16 මෝස්තරයේ වැඩ කටයුතු කිරීමෙන් පුළුල් පිළිගැනීමක් ලබා ගත්තේය. එබැවින් ගාන්ධිනීගේ සැලසුම මත පදනම් වූ මුලික මූලාකෘති 1989 දී පරීක්‍ෂා කිරීම ආරම්භ කරන ලදී.

සවලක් වැනි ඉදිරිපස සහ පසුපස රෝද ආරුක්කු ඇතුළත් ගාන්ධිනීගේ කෝණික කාර් සැලසුම ගැන බුගාටි ප්‍රධාන විධායක නිලධාරියා කිසිසේත් පැහැදුනේ නැති අතර ස්ටැන්සානි විසින් යෝජනා කරන ලද ඇලුමිනියම් හන්කොම්බ් චැසි සැලසුමට ඔහු කැමති වූයේ නැත. ගාන්ධිනී සැලසුමේ දෙවන පුනරාවර්තනය මෘදු මායිම්, ප්‍රතිසංස්කරණය කරන ලද ඉදිරිපස සහ පසුපස විදුලි පහන් මෙන්ම පසුපස රෝද ආරුක්කු සඳහා සියුම් ලෙස වෙනස් අනුපාතයන්ගෙන් 1991 මැසරාති චුබාස්කෝහි ද දක්නට ලැබුණි.

ඊබී 110 දෙවන ප්‍රොටොටයිප් කාරය

කෙසේ වෙතත්, ආර්ටියෝලි තවමත් පක්ෂ නොවූ අතර ගාන්ධිනීගේ ප්‍රතික්ෂේප වූ සැලසුම් වෙනස් කිරීම් සඳහා වැඩි විස්තර අවශ්‍ය විය. ඔහු ඉල්ලූ වෙනස්කම් කිරීමට ආර්ටියෝලි මෙසේ පවරා දුන්නේ ගියන්පෝලෝ බෙනෙඩිනි ("බ්ලූ ෆැක්ටරි" නිර්මාණය කළ) වෙත ය. අවසාන වාහනයේ සැලසුම වූයේ බෝනට් එකේ සිසිලන නල ජාලය වෙනුවට ඉදිරිපස බම්පරයේ සහ පිටත පැතිවල සවි කර ඇති ලාම්පු දෙකේ මුල් ප්‍රොටොටයිප් උත්පතන ලාම්පු ප්‍රතිස්ථාපනය කිරීමෙනි. කතුරු දොරවල් (Scissor doors) සහ විශාල ජනේල සහ පැති ජනේල මෙහි දී වෙනස් නොවිණි.

ආර්ටියෝලි සමඟ ඇති කරගත් මත ගැටුම් ගාන්ධිනී සහ ස්ටැන්සානිගේ නික්ම යාමට හේතු විය. ලැන්සියා, ෆෙරාරි සහ කැගීවා සමඟ වැඩ කිරීමේ අතිමහත් පළපුරුද්දක් ඇති ස්ට්‍රැටෝස් ජීආර් 5, ජීටීඕ එවොලුසියෝන්, එෆ් 40 සහ සී 589 හි ප්‍රධාන ඉංජිනේරුවරයා ලෙස කටයුතු කළ නිකොලා මෙටරාසි විසින් කාර්මික අධ්‍යක්‍ෂකවරයාගේ භූමිකාව සපුරාලන ලදී. මැටරසිගේ පළමු කර්තව්‍යය වූයේ චැසි ව්‍යවර්‍ථක දෘඩතාව වැඩි දියුණු කිරීම වන අතර ඇලුමිනියම් හනීකෝම්බ් මූලාකෘති චැසිය පරික්ෂා කිරීමේ දී කි.මී. 30,000 කට පසු ඒවායේ ව්‍යර්‍ත දෘඩතාවයෙන් පහෙන් එකක් අහිමි වූ අතර පරීක්‍ෂක රියදුරන්ට වාහන හැසිරවීම අපහසු විය.

ඊබී 110 ජීටී

Aerospatiale සමාගම විසින් නව කාබන් ෆයිබර් චැසියක් සකස් කර සැපයූ අතර එහි කාර්‍ය සාධන ඉලක්ක සපුරා ගැනීම සඳහා අවශ්‍ය දෘඩතාව ලබා දුන්නේය. ඩයිනමෝමීටර වල එන්ජින් වල කල්පැවැත්මට බලපාන ගැටලු නිරාකරණය කර ගැනීමට මැටරසි සිය එන්ජින් අත්දැකීම ද ලබා දුන්නේය (ස්පර්ශ වන ටයිටේනියම් කොන්-රොඩ් අතර අධික ඝර්ෂණය). පසුව ඔහු ඉදිරිපස සිට පසුපස ව්‍යවර්ථ බෙදා හැරීම නැවත ගණනය කිරීමට පියවර ගත්තේය. ටෙස්ට් රියදුරන් වන ජීන්-පිලිප් විටෙක් සහ ලොරිස් බිකොචි කියා සිටියේ මෝටර් රථ ඕනෑවට වඩා අවතක්සේරු නොකරන බැවින් මෙටරාසි විසින් ව්‍යවර්ථ බෙදා හැරීම 40:60 සිට 27:73 දක්වා වෙනස් කළ අතර හැසිරවීමේ වැඩි දියුණු කිරීම ගැන රියදුරන් සෑහීමකට පත් වූ බවයි.

මෝටර් රථය හඳුන්වා දීමේදී කාර්මික තන්තු වලින් මොනොකොක් චැසි, ක්‍රියාකාරී වායුගතික විද්‍යාව සහ වඩා හොඳින් හැසිරවීමේ පද්ධතියක් වැනි කාර්තුවල කාර්‍යක්‍ෂමයකින් භාවිතා කළ නොහැකි තරම් නවීන තාක්‍ෂණික අංග බොහෝමයක් මෙම කාරය තුළ තිබුණි. කාරයේ සැලසුම් අංගයන් අතීතයේ සුවිශේෂී බුගාටි ඔටෝ මොබයිල් වලට ගෞරවය පුද කිරීම සඳහා සාදා තිබුණි. කාරයේ "ඊබී 110 ජීටී" යන නාමය සමාගමේ නිර්මාතෘ එටෝර් බුගාටි සහ ඔහුගේ 110 වන උපන්දිනය යන්න සදහා යෙදෙන කෙටි යෙදුමකි.

එටෝර්ගේ 110 වන ජන්ම දිනය නිමිත්තෙන් 1991 සැප්තැම්බර් 15 දින පැරිසියේදී මෙම කාරය එළිදැක්විණි. එහි සිලින්ඩර් 12 එන්ජිමක් ඇති අතර ඒකක 100 කට වඩා අලෙවි විය. එම කාර් වලින් එකක් ෆෝමියුලා 1 හි ශූර මයිකල් ෂූමාකර් විසින් මිලදී ගත් අතර එය බොහෝ ප්‍රසිද්ධියක් ඇති කළේය. බෲනායි හි සුල්තාන් හසනාල් බොල්කියා මෙම කාර් කිහිපයක් මිලදී ගත්තේය.

ඊබී 110 සුපර් ස්පෝර්ට්
ඊබී 110 සුපර් ස්පෝර්ට් එල්එම්

ඊබී 110 ජීටී හඳුන්වා දී මාස හයකට පසු 1992 ජිනීවා මෝටර් රථ ප්‍රදර්ශනයේදී "ඊබී 110 සුපර් ස්පෝර්ට්" නමින් 450 kW (612 PS; 603 hp) සහිත සැහැල්ලු හා බලවත් ප්‍රභේදයක් හඳුන්වා දෙන ලදී. පිටත හා අභ්‍යන්තරයේ කාබන් ෆයිබර් බොඩි පැනල් භාවිතා කිරීමෙන් ලබා ගත් සුපර් ස්පෝර්ට් ප්‍රභේදය ජීටීයට වඩා කිලෝග්‍රෑම් 150 (රාත්තල් 330) කින් සැහැල්ලු විය. සුපර් ස්පෝට් ක්‍රීඩාවට පැයට කිලෝමීටර් 355 (පැයට සැතපුම් 221) ක උපරිම වේගයක් ලබා ගත හැකි අතර තත්පර 3.2 කින් පැයට කි.මී. 100 ක් අත්කර ගැනීමට හැකිය. ඇමරිකානු ෆෝමියුලා වන් ශූර ෆිල් හිල්ගේ පුත් ඩෙරෙක් හිල් 1996 ඩේටෝනා පැය 24 දී ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ ඊබී 110 සමඟ තරඟ කළ කණ්ඩායමේ රියදුරන් තිදෙනාගෙන් කෙනෙකි.

1995 දී සමාගමට දුෂ්කර කාලයන් එල්ල වූ අතර සභාපති ආටියෝලිගේ "ලෝටස් කාර්" මිලදී ගැනීමේ හා සමාගමේ "ඊබී 112" සිව් දොර සැලෝන් සංවර්ධනය කිරීමේ ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන් සමාගමේ උත්සාහයට අමතරව සමාගමේ සැපයුම්කරුවන්ගේ නිෂේධනීය සූරාකෑමට ලක් විය. සමාගම බංකොලොත් විය.

ඊබී 112

ජර්මනියේ නියුරම්බර්ග් හි ඩුවර් රේසිං ජීඑම්බීඑච්, එකලස් කිරීමේ කම්හලේ අර්ධ නිමි ඊබී 110 කාර් සහ කොටස් ඉන්වෙන්ටරි බංකොලොත් භාරකරු හරහා මිලදී ගත්තේය. ඉතිරි චැසි පසුව බී ඉංජිනේරු විද්‍යාව විසින් ඔවුන්ගේ එඩොනිස් ක්‍රීඩා මෝටර් රථය ලෙස වැඩි දියුණු කරන ලද අතර එමඟින් ඊබී 110 හි මොනොකොක් චැසිය භාවිතා කර එහි එන්ජිමේ වෙනස් කළ අනුවාදයක් භාවිතා කරන ලදී. ජර්මනියේ නියුරම්බර්ග් හි ඩුවර් ස්පෝර්ට්වැගන් ඉතිරි කොටස් ඊබී 110 කොටස් බුගාටි වෙතින් මිලදී ගත්තේය. 1995 දී සමාගම බංකොලොත් වීමෙන් පසු කර්මාන්ත ශාලාව. පුපුරන ලද රූප සටහන් සහ කොටස් අංක සහිත සම්පූර්ණ අමතර කොටස් නාමාවලියක් සමාගම විසින් සාදන ලදී. 1999 සහ 2000 අතර කාලයේදී බුගාටි ලාංඡනය සහ සුළු වෙනස් කිරීම් සමඟ සුපර් ස්පෝර්ට් මාදිලි තුනක් සහ ජීටී මාදිලියක් නිම කරන ලදී. 2001 සහ 2002 අතර කාලය තුළ ඉතිරි වූ අසම්පූර්ණ චැසි භාවිතා කළේ ඩුවර් ඊබී 110 සුපර් ස්පෝර්ට් ලයිට් වයිට් නම් සැලකිය යුතු ලෙස වැඩිදියුණු කළ කාර් පහක් නිෂ්පාදනය කිරීම සඳහා ය. කාබන් තන්තු වලින් සෑදූ ශරීරයක් භාවිතා කරමින් බල ප්‍රතිදානය 481 kW (654 PS; 645 hp) දක්වා වැඩි කරන ලද අතර, ටර්බෝ ප්‍රමාදය අඩු වූ අතර බර කිලෝග්‍රෑම් 230 (රාත්තල් 507) කින් අඩු විය. මෝටර් රථයේ උපරිම වේගය 370 km/h (230 mph) ලෙස තක්සේරු කර ඇති අතර, එක තැනක සිට 97 km දක්වා ත්වරණය තත්පර 3.3 ක් ගත වන අතර කාරය ස්ථාවර කිලෝමීටරය තත්පර 19 කින් ආවරණය කරයි. ක්‍රීඩා නිශ්පාදනය සහ නවීකරණය කරන ලද ECU සමඟ බලශක්ති ප්‍රතිදානය 526 kW (715 PS; 705 hp) දක්වා වැඩි කිරීම කර්මාන්තශාලා විකල්පයක් ලෙස ලබා ගත හැකි 


සංස්කරණය සහ ඉදිරිපත් කිරීම -  Yasanda Kotapamuna

0 comments:

Post a Comment